Felanmälan

RUTINER VID DRIFTSSTÖRNINGAR OCH AKUTA FEL 

För att undvika att föreningen eller de boende drar på sig onödiga kostnader vid driftstörningar och akuta fel har styrelsen tagit fram en rutin för hur sådana händelser ska hanteras. Det kan till exempel vara svårt att bedöma om ett fel som uppstår är bostadsrättshavarens ansvar eller föreningens ansvar.

Felanmälan dagtid måndag - fredag:

Sommarro Fastighetstjänst AB 
Tel: 018 - 53 29 42
Mobil: 070 - 666 56 76
E-post: felanmalan@sommarrofast.se
Webbformulär: www.sommarrofast.se/felanmalan.html

Felanmälan kvällar och helger (vardagar från kl. 16.00 samt under helger):
Kontakta föreningsjouren! Det är föreningens egen ”utryckningsstyrka” och någon av dem går som oftast att nå, även under sommaren och storhelgerna. De kan sedan komma och göra en första bedömning av felet och hjälpa till med vidare hantering av ärendet.

Föreningsjouren består av:
Ivan Karlsson, tel. 070-517 52 19
Nico Psilander, tel 070-537 91 37
Joel Alé Svensson, tel 073-413 36 44
Torsten Åström, tel. 073-038 98 82
Kjell Eriksson, tel. 073-038 92 03

Vid mycket akut situation ring larmnumret 112

Observera att en utryckning från förvaltaren eller annan hantverkare inte nödvändigtvis betalas av föreningen, utan beroende på vems ansvar felet är kan bostadsrättshavaren bli betalningsansvarig.